O firmie

Temu, kto nie wie, do jakiego portu zmierza, nie sprzyja żaden wiatr.
Seneka Młodszy

Miejsce, w którym jesteśmy dzisiaj, to owoc wielu lat pracy, doświadczeń, myśli, uczuć i relacji. Chomik powstał jako firma sprzedająca słoiki, a dziś jest liderem w Małopolsce pod względem dystrybucji i sprzedaży asortymentu z branży AGD, winiarstwa, akcesoriów rekreacyjnych, produktów do ogrodu i artykułów wystroju wnętrz. Za nami długa ścieżka, a przed nami - oby jeszcze dłuższa!

Firma Chomik powstała 3 sierpnia 1993 roku w malowniczej, położonej 20 km od Krakowa, miejscowości Gdów. W początkach działalności założonej przez Marka Świeżego i Zdzisława Kowalskiego firma zajmowała się sprzedażą hurtową słoi szklanych oraz zatrudniała zaledwie 7 osób. Dzięki ciężkiej pracy, pomysłowości i marzeniach o poszerzeniu swej działalności, w 1995 roku firma liczyła już 20 osób i znacznie poszerzyła powierzchnię magazynową. Kolejne lata ciężkiej pracy zaowocowały umacnianiem się na pozycji lidera w branży AGD w południowej części Polski.
  Rok 2000 to wielki skok w historii naszej firmy - do użytku została oddana nowoczesna hala ekspozycyjna, która była w stanie pomieścić ciągle rozrastającą się ofertę Chomika. W 2001 roku, by sprostać oczekiwaniom klientów, utworzono nowy dział pod nazwą ,,Mega-Hurt", który obsługiwał hurtową sprzedaż na terenie całej Polski. Ten rok był szczególny dla naszej firmy, po raz pierwszy zdecydowaliśmy się wystawić naszą ofertę importu na targach Domexpo w Poznaniu.
  Prężny rozwój, pomysłowość i nowatorskie rozwiązania sprawiły, że zaistnieliśmy również na rynkach zagranicznych takich państw jak: USA, Niemcy, Czechy Słowacja. Nasze produkty eksportujemy m.in. do Estonii, Holandii, Czech i Słowacji.

Rok 2006 to kolejny rok dużych inwestycji. Do użytku została oddana paczkowalnia słoi, która została wyposażona w nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewniające bezpieczeństwo oraz maksymalizację produkcji przy minimalizacji kosztów. Dzięki pozyskanym z tytułu wzrostu sprzedaży środkom, zapadła decyzja o budowie nowej hali. Tak więc już w 2007 roku oddano do użytkowania najnowocześniejszą halę o powierzchni 750m2.
  W roku 2008 stanęliśmy przed strategiczną decyzją dla przyszłości naszej firmy w której mieliśmy tylko dwie alternatywy:
  • wstrzymywać rozwój firmy mimo ciągle rosnących perspektyw rozwoju i wzrostu znaczenia firmy na rynku, a co za tym idzie dostosować obroty firmy do możliwości magazynowych, biurowych i socjalnych, albo:
  • podjąć decyzję o dalszym rozwoju firmy jako odpowiedzi na pozytywne sygnały płynące z rynku.
  Jednakże podjęcie tej opcji wymagało zwiększenia zarówno powierzchni magazynowych jak również zaplecza socjalnego i biurowego dla pracowników.
  Dzięki temu, że firma była w posiadaniu działki o powierzchni 3,7 ha w bardzo bliskiej odległości od głównej siedziby, podjęto decyzję o budowie Hali wysokiego składowania o powierzchni 4500m2 wraz z budynkiem biurowym o powierzchni 1500m2.

Decyzja o budowie Hali została podjęta w roku 2008, jednak faktem decyzyjnym o powstaniu był import z dalekiego wschodu: Chin, Wietnamu, Indonezji, Indii itp. Było to wynikiem otwarcia się naszej firmy na tamte rynki i częstym i systematycznym uczestnictwem przedstawicieli firmy w targach zagranicznych w Bangkoku, Hongkongu i Kantonie w Chinach. Fakt ten pozwolił naszej firmie na wzmocnienie swojej pozycji na rynku - przestaliśmy być widziani przez naszych klientów jako tylko dystrybutor towarów innych producentów, ale dzięki importowi zaczęliśmy wprowadzać produkty pod własną marką, swoim wzornictwem itp. W roku 2010 poszerzyliśmy nasz import o Turcję. Pomimo ciągłego poszerzenia powierzchni magazynowej, dynamiczny wzrost importu w 2007 roku wymusił na naszej firmie postawienie namiotów przemysłowych o łącznej powierzchni ponad 1000m2, w których składujemy importowane towary.
  Prężny rozwój firmy Chomik nie byłby możliwy gdyby nie wykwalifikowana kadra pracowników, rzetelnie wykonująca swoje zadania oraz dbająca o dobry wizerunek firmy. Dzięki niej obecnie współpracujemy z ponad 5 tysiącami sklepów, hurtowniami, centrami ogrodniczymi, sieciami sklepów oraz eksportujemy towar za granicę.
Firma Chomik jako dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo, w latach 2010 i 2011 została laureatem w rankingu Diamenty Forbesa, dołączając tym samym do grona najszybciej rozwijających się polskich firm. W tym roku otrzymaliśmy również wyróżnienie w rankingu ,,Firmy Rodzinne 2011" organizowanego przez Newsweek Polska.